پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

وکیل ترامپ که از پرونده اسناد طبقه بندی شده انصراف داد از شکایت 475 میلیون دلاری سی ان ان انصراف داد

امتیاز کلیدی
  • جیم تراستی، وکیل ترامپ گفت که او دیگر وکالت رئیس جمهور سابق را در شکایت 475 میلیون دلاری او علیه CNN نخواهد داشت.
  • تراستی اخیراً از دفاع از ترامپ در پرونده جنایی اسناد طبقه بندی شده مارآ لاگو دست برداشته بود.
  • این پرونده افترا، CNN را به اجرای یک «کمپین بدنام کردن» علیه ترامپ، از جمله با مقایسه او با آدولف هیتلر، متهم می‌کند.
جیمز تراستی، وکیل دونالد ترامپ، در 9 آوریل 2023 در "Meet the Press" در واشنگتن دی سی ظاهر می شود.
جیمز تراستی، وکیل دونالد ترامپ، در 9 آوریل 2023 در “Meet the Press” در واشنگتن دی سی ظاهر می شود.
NBCUniversal | گتی ایماژ

وکیلی که از تیم دفاع از دونالد ترامپ در پرونده اسناد طبقه بندی شده جنایی استعفا داد ، روز جمعه گفت که دیگر نماینده رئیس جمهور سابق در یک شکایت جداگانه برای افترا علیه CNN نخواهد بود.

جیم تراستی، وکیل دادگستری، در یک پرونده سایت تبلیغات قضایی گفت که درخواست او برای انصراف از دعوای مدنی 475 میلیون دلاری ”بر اساس اختلافات آشتی ناپذیر” با ترامپ است.

تراستی در تشکیل پرونده در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در فورت لادردیل، فلوریدا نوشت: ”وکیل دیگر نمی تواند به طور مؤثر و مناسب از شاکی نمایندگی کند.”

نه تراستی و نه وکلای سی ان ان بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر درباره اقدام تراستی برای کناره گیری از سمت مشاور ترامپ پاسخ ندادند.

لیندسی هالیگان، وکیل باقی‌مانده ترامپ در پرونده افترا، CNBC را به استیون چونگ، سخنگوی رئیس‌جمهور سابق ارجاع داد و گفت که دادخواست افترا در حال ورود به مرحله جدیدی است زیرا حقایق غیرقابل انکار بیشتری فاش می‌شود.

چونگ گفت: «ما از آقای تراستی به خاطر کارش در این پرونده تشکر می کنیم و برای او بهترین ها را آرزو می کنیم.

یک هفته پیش از آن، تراستی و جان رولی وکیل دیگری به عنوان وکیل ترامپ در پرونده جنایی فدرال استعفا دادند که به تازگی منجر به کیفرخواست وی به اتهامات مربوط به تلاش‌های پس از ریاست‌جمهوری برای نگهداری مجموعه‌ای از اسناد طبقه‌بندی شده در اقامتگاهش شد. مار-آ-لاگو.

تراستی و رولی در آن بیانیه گفتند: «اکنون که پرونده در میامی تشکیل شده است، این یک لحظه منطقی برای ما است که کناره گیری کنیم و اجازه دهیم دیگران پرونده ها را تکمیل کنند.

چهار روز بعد، ترامپ به 37 فقره اتهام از جمله حفظ سوابق دفاع ملی، اختفاء اسناد و توطئه برای ایجاد مانع از اجرای عدالت اعتراف کرد.

در بیانیه وکلای دادگستری همچنین اشاره شده است که آنها دیگر از ترامپ در تحقیقات جنایی فدرال دیگری در مورد حوادث مربوط به شورش 6 ژانویه 2021 در کنگره دفاع نخواهند کرد. جک اسمیت، بازپرس ویژه وزارت دادگستری ایالات متحده بر هر دو تحقیقات نظارت داشت.

آنها شباهت چندانی به شکایت مدنی ترامپ علیه CNN ندارند که در اکتبر ارائه شد.

ترامپ که سابقه طولانی در حمله به رسانه‌ها و خبرنگاران خاص به دلیل پوشش‌هایی که از او خوشش نمی‌آید، سی‌ان‌ان را به اجرای یک «کمپین توهین آمیز» علیه او، از جمله با مقایسه او با آدولف هیتلر، متهم کرد.

این شکایت به دلیل استناد مکرر سی‌ان‌ان به دروغ بزرگ، اصطلاحی که برای اشاره به انواع ادعاهای نادرست تقلب در انتخابات استفاده می‌شود، مطرح شد، زیرا آنها ادعا می‌کنند که پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات سال 2020 تقلب شده است .

در شکایت تیم حقوقی ترامپ که در آن زمان تراستی نیز حضور داشت، آمده است: «دروغ بزرگ» اشاره مستقیمی به تاکتیکی است که آدولف هیتلر به کار گرفته و در «کامپف من» هیتلر ظاهر شده است.

سی‌ان‌ان در ماه نوامبر از دادگاه درخواست کرد که این پرونده را رد کند و ادعاهای ترامپ را «غیر قابل دفاع و منفور برای مطبوعات آزاد و بحث‌های سیاسی آزاد» خواند.

این رسانه خاطرنشان کرد که شکایت ترامپ تنها به پنج قطعه CNN بستگی دارد. این استدلال می کرد که هیچ یک از آنها پیشنهاد نمی کنند که او ”شخصیت هیتلر” را دارد.

شکایت ترامپ حاکی از آن بود که CNN او را بدنام می کند تا نامزدی احتمالی او در انتخابات ریاست جمهوری آینده را تضعیف کند. ترامپ مبارزات انتخاباتی سال 2024 خود را در ماه آینده آغاز کرد و همواره در نظرسنجی‌ها پیشتاز میدان مقدماتی جمهوری‌خواهان بوده است.

ترامپ خواستار غرامت 475 میلیون دلاری و بیش از 75 هزار دلار غرامت است.

 
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.