چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

سهام تویوتا بهترین هفته از سال 2009 را پس از نشست سالانه، اهداف جدید خودروهای برقی داشته است

در این مقاله

آکیو تویودا، رئیس شرکت تویوتا موتور
آکیو تویودا، رئیس شرکت تویوتا موتور
یوشیکازو سونو | گاما رافو | گتی ایماژ

دیترویت – تویوتا موتورسهام بهترین هفته خود را از سال 2009 پس از افشای برنامه های شرکت برای نسل بعدی وسایل نقلیه الکتریکی خود و سهامداران به نفع رهبری جدید آن، از جمله مدیرعامل سابق آکیو تویودا به عنوان رئیس هیئت مدیره، سپری می کند.

سهام تویوتا در بورس نیویورک روز پنجشنبه قبل از بسته شدن به 168.18 دلار به ازای هر سهم، به بالاترین حد خود در 52 هفته گذشته دست یافت که 1.6 درصد در معاملات روزانه و تقریبا 13 درصد در این هفته افزایش یافت.

اگر سهام بتوانند شتاب فعلی خود را حفظ کنند، بهترین هفته سهام از آوریل 2009 خواهد بود که 14.5 درصد افزایش یافت. همچنین تنها سومین افزایش دو رقمی هفتگی در بیش از دو دهه اخیر را نشان خواهد داد.

افزایش قابل توجه سهام نسبتا پیش پا افتاده به دنبال جزئیات بیشتر در مورد استراتژی EV این شرکت است که قبلاً توسط برخی به دلیل عدم تهاجمی کافی مورد انتقاد قرار گرفته بود.

تویوتا پیش از نشست سالانه خود در روز چهارشنبه، برنامه‌های خود را برای نسل جدیدی از خودروهای برقی به رهبران صنعت رقیب تسلا تشریح کرد.و BYD مستقر در چین. این شرکت گفت که قصد دارد نسل بعدی خودروهای برقی خود را از سال 2026 به بازار عرضه کند ، از جمله خودروهایی با ”باتری های حالت جامد” تا سال 2027 یا 2028.

باتری‌های حالت جامد می‌توانند سبک‌تر، با چگالی انرژی بیشتر باشند و برد بیشتری را با هزینه کمتر نسبت به خودروهای برقی امروزی با باتری‌های لیتیوم یون ارائه کنند.

People arrive to attend an annual shareholders' meeting for Toyota Motor in the city of Toyota, Aichi Prefecture on June 14, 2023. Toyota is under pressure from large institutional investors for chairman Akio Toyoda to step down over his lukewarm embrace of electric vehicles.
مردم برای شرکت در جلسه سالانه سهامداران تویوتا موتور در شهر تویوتا، استان آیچی در 14 ژوئن 2023 وارد می‌شوند. تویوتا از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ نهادی تحت فشار است تا رئیس آکیو تویودا به دلیل آغوش گرم خودروهای الکتریکی کناره‌گیری کند.
خ | Afp | گتی ایماژ

تاکرو کاتو، رئیس کارخانه BEV، گفت که تویوتا برد رانندگی 1000 کیلومتر (620 مایل) را برای خودروهای برقی خود در نظر گرفته است. او گفت که کارخانه BEV قصد دارد تا سال 2030 حدود 1.7 میلیون دستگاه خودرو تولید کند.

افشای فعال یک استراتژی فناوری جدید که شامل باتری‌های نسل بعدی و ریخته‌گری گیگا است، واکنشی به این دیدگاه داد که در BEVs عقب مانده است. شینجی کاکیوچی، تحلیلگر مورگان استنلی، چهارشنبه در یادداشتی برای سرمایه گذاران گفت: ما منتظر افشای کمی سود BEV هستیم.

پس از اعلامیه‌ها، سهامداران تویوتا رای خود را در روز چهارشنبه با توصیه‌های شرکت، از جمله تایید رهبری و رای دادن به پیشنهاد سهامداران که از تویوتا می‌خواهد فعالیت‌های لابی‌گری مرتبط با آب و هوا را بررسی کند، همسو کردند.

سهامداران همچنین رهبری و هیئت مدیره جدید شرکت را تایید کردند، از جمله انتصاب مدیرعامل کوجی ساتو به عنوان مدیر و تویودا - نوه بنیانگذار خودروساز - به عنوان رئیس.

سهام تویوتا در NYSE امسال حدود 23 درصد افزایش یافته است، زیرا صنعت خودرو به بهبودی خود از همه‌گیری ویروس کرونا و مشکلات زنجیره تامین ادامه می‌دهد که منجر به ثبت سطح پایین موجودی خودرو شد.

دستاوردهای تویوتا آن را در وسط سهام سایت تبلیغات خودروسازان ژاپنی قرار می دهد، جلوتر یا همسو با خودروسازان دیترویت و پس از سهام تسلا که در سال 2023 بیش از دو برابر شده است.

عملکرد سهام سایر خودروسازان در سال جاری در مقایسه با تویوتا به شرح زیر است:

سهام خودرو تا کنون در سال جاری

* سهام این شرکت ها در ایالات متحده به عنوان رسید سپرده گذاری آمریکایی معامله می شود.

- مایکل بلوم و لیم هوی جی از CNBC در این گزارش مشارکت داشتند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.