سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

سهام رستوران‌های زنجیره‌ای مدیترانه‌ای کاوا در اولین بازار تا 117 درصد افزایش یافت

در این مقاله

نیویورک، نیویورک - 15 ژوئن: یک بنر برای رستوران های زنجیره ای مدیترانه ای کاوا در خارج از بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) نمایش داده می شود، زیرا این شرکت در 15 ژوئن 2023 در شهر نیویورک عمومی می شود.  کاوا IPO خود را 22 دلار برای هر سهم قیمت گذاری کرد و ارزش شرکت را 2.5 میلیارد دلار اعلام کرد.  (عکس از اسپنسر پلات/گتی ایماژ)
یک بنر برای رستوران های زنجیره ای مدیترانه ای کاوا در خارج از بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) نمایش داده می شود که این شرکت در تاریخ 15 ژوئن 2023 در شهر نیویورک عمومی می شود.
اسپنسر پلات | گتی ایماژ

سهام رستوران های زنجیره ای مدیترانه ای کاوا در اولین بازار روز پنجشنبه خود تا 117 درصد افزایش یافت.

سهام این شرکت به 43.78 دلار به ازای هر سهم بسته شد که نسبت به معامله آغازین آن 42 دلار به ازای هر سهم بود. قیمت پایانی آن به آن ارزش بازاری 4.88 میلیارد دلاری می‌دهد و آن را به بهترین IPO در سال جاری برای شرکت‌هایی با ارزش بالای 500 میلیون دلار تبدیل می‌کند.

گروه کاوا روز چهارشنبه قیمت عرضه اولیه سهام خود را 22 دلار به ازای هر سهم، بالاتر از محدوده مورد انتظار 19 تا 20 دلار اعلام کرد. این شرکت با فروش 14.4 میلیون سهام، نزدیک به 318 میلیون دلار جذب کرد و در ابتدا ارزش رستوران های زنجیره ای را حدود 2.45 میلیارد دلار ارزیابی کرد.

این سهام در بورس نیویورک با نماد تیک تیک “CAVA” معامله می شود.

چارت سازمانی

نمودار خطی با 389 نقطه داده.
نمودار دارای 1 محور X برای نمایش زمان است. محدوده: 2023-06-26 16:00:00 تا 2023-06-27 16:00:00.
نمودار دارای 1 محور Y است که مقادیر را نشان می دهد. محدوده: 42 تا 47
 
cnbc.com
پایان نمودار تعاملی
 
لوگو نمودار

اگرچه کاوا در سال 2006 تأسیس شد، اما کاوا اولین مکان خود را در سال 2011 افتتاح کرد و غذاهای مدیترانه‌ای خود را مطابق فرمول محبوب  Chipotle Mexican Grill مدل‌سازی کرد . این زنجیره با معرفی برخی از خورندگان با موادی مانند هریسا و تاهین و قرار دادن خود به عنوان یک گزینه سالم و راحت، پایگاهی برای مشتریان ایجاد کرد. این شرکت همچنین دیپ، اسپرد و سس سالاد خود را در فروشگاه های مواد غذایی به فروش می رساند.

کاوا  Zoes Kitchen را  در سال 2018 خریداری کرد و زنجیره رقیب مدیترانه را به قیمت 300 میلیون دلار خصوصی کرد. پنج سال گذشته را صرف تبدیل مکان‌های آشپزخانه Zoes به رستوران‌های کاوا کرده است که تا 16 آوریل به 263 مکان آن کمک کرده است.

سال گذشته، فروش خالص کاوا به 564.1 میلیون دلار رسید که 12.8 درصد بیشتر از سال قبل بود.

برت شولمن، مدیرعامل شرکت CNBC گفت: ”شما نقطه عطف در کسب و کار را می بینید، و تمام ساختار مستحکمی که ما روی آن سرمایه گذاری کرده ایم، رشد رستوران، شروع به تسخیر و هدایت بادهای دنباله دار به سمت کسب و کار. ″ خیابان .”

اما زیان آن نیز از 37.4 میلیون دلار در سال 2021 به 59 میلیون دلار در سال 2022 افزایش یافت. با این حال، کارشناسان صنعت می گویند که این زنجیره مسیر روشنی را برای سودآوری نشان داده است و آن را برای سرمایه گذارانی که به دنبال سهام رشد هستند جذاب تر می کند. در سه ماهه اول، زیان خالص 2.1 میلیون دلاری را گزارش کرد که کمتر از زیان خالص 20 میلیون دلاری خود در دوره سال قبل بود.

این شرکت رستوران قصد دارد از درآمد حاصل از IPO خود سایت تبلیغات برای افتتاح مکان های جدید و اهداف کلی شرکت استفاده کند.

کاوا به تعداد فزاینده‌ای از زنجیره‌های زنجیره‌ای فوری که به صورت عمومی معامله می‌شوند، می‌افزاید. رهبر بخش Chipotle اولین بازار عمومی خود را در سال 2006 انجام داد و شاهد رشد ارزش بازار آن به 56.9 میلیارد دلار بود.

اخیراً، سالاد زنجیره‌ای Sweetgreen در نوامبر 2021 وارد بازار عمومی شد. اکنون ارزش بازار آن 1.2 میلیارد دلار است. سرمایه گذاران سهام را به دلیل عدم سود این شرکت به باد داده اند، اگرچه سهام در سال جاری بیش از 25 درصد افزایش یافته است.

اولین کار Cava می‌تواند الهام بخش دیگر رستوران‌های زنجیره‌ای باشد تا از آن پیروی کنند و به کاهش خشکسالی بازار عرضه اولیه سهام کمک کند. استیک‌خانه برزیلی «فوگو د چائو» و «گروه رستوران‌های زنجیره‌ای کباب‌پزی کره‌ای Gen Restaurant» هر دو اسناد نظارتی را محرمانه ثبت کرده‌اند، در حالی که هم Panera Bread و هم Fat BrandsTwin Peaks قصد دارد در آینده نزدیک یک عرضه اولیه عمومی منتشر کند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.