چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

وزارت دادگستری قرارداد تور PGA را با LIV Golf با بودجه عربستان سعودی بررسی خواهد کرد

آرم PGA TOUR در دور دوم مسابقات باز بیمه کشاورزان در Torrey Pines South در 29 ژانویه 2021 در سن دیگو، کالیفرنیا مشاهده می شود.
بن جرد | تور پیگا | گتی ایماژ

یک منبع روز پنجشنبه به NBC News گفت، بخش ضد انحصار وزارت دادگستری به PGA Tour اطلاع داده است که ادغام پیشنهادی این سازمان با LIV Golf با بودجه عربستان سعودی را بررسی خواهد کرد.

وزارت دادگستری و LIV Golf از اظهار نظر خودداری کردند.

تور PGA در بیانیه‌ای به CNBC گفت: «ما مطمئن هستیم که وقتی همه ذینفعان اطلاعات بیشتری در مورد نحوه هدایت PGA TOUR این سرمایه‌گذاری جدید کسب کنند، متوجه خواهند شد که چگونه به بازیکنان، طرفداران و ورزش ما در عین محافظت از مؤسسه آمریکایی کمک می‌کند. گلف.»

یک منبع آگاه از وضعیت گفت که هرگونه علاقه از سوی وزارت دادگستری گسترش تحقیقات از قبل موجود خواهد بود و برای مقامات ضد انحصار ایالات متحده بررسی معامله ای با این مشخصات غیرعادی نخواهد بود. این منبع افزود که بررسی نشان نمی دهد که این معامله قوانین ضد تراست را نقض می کند.

وزارت دادگستری در حال انجام تحقیقاتی در مورد گلف حرفه ای، با توجه به دعوی قضایی با LIV بود.

اعلام این معامله در هفته گذشته بلافاصله نگرانی های ضد انحصاری را برانگیخت .

این هفته، سناتور دموکرات الیزابت وارن از ماساچوست و ران وایدن از اورگان از وزارت دادگستری خواستند تا تحقیقاتی را درباره این توافق آغاز کند. سناتور ریچارد بلومنتال، D-Conn. نیز تحقیقاتی را در مورد این معامله آغاز کرد. وایدن تحقیقات خود را روز پنجشنبه آغاز کرد.

رابطه زمانی خصمانه PGA Tour با LIV قبلاً توسط دادستان‌های فدرال که سال گذشته شروع به تحقیق در مورد اینکه آیا PGA Tour رفتار ضدرقابتی داشته است، مورد بررسی قرار گرفت.

LIV، که توسط صندوق سرمایه سایت تبلیغات گذاری عمومی تحت کنترل محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی حمایت می شود، هنگامی که به عنوان رقیب تور PGA ظاهر شد، جهان طرفدار گلف را تقسیم کرد.

پیوندهای لیگ تازه‌وارد با پادشاهی، با سوابق زشت آن در مورد حقوق بشر ، انبوهی از بحث و جدل را برانگیخت. اما با کمک یک سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری از صندوق ولیعهد، LIV جوایز و امتیازات عظیمی را به همراه داشت و توانست گلف بازان برجسته را برای بازی در مسابقات خود جذب کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، تابستان گذشته میزبان مسابقات LIV در باشگاه گلف خود در نیوجرسی بود که خشم منتقدان پادشاهی - از جمله خانواده ها و بازماندگان حملات تروریستی 11 سپتامبر - را برانگیخت.

PGA Tour و LIV Golf در داخل و خارج از دادگاه بوق بسته بودند ، و جی موناهان کمیسر تور PGA آشکارا از لیگ رقیب انتقاد کرده و اعلام ادغام پیشنهادی آنها را بیش از پیش شگفت‌انگیز کرده است. در اطلاعیه هفته گذشته اشاره شد که این تساوی باعث پایان متقابل همه دعاوی معلق خواهد شد.

اگر این ادغام انجام شود، این دو نهاد تجارت و حقوق خود را در یک شرکت انتفاعی جدید ترکیب خواهند کرد. موناهان در یادداشتی به بازیکنان گفت که هیئت سیاستگذاری تور PGA باید این توافق را تایید کند .

تور PGA روز سه شنبه فاش کرد که موناهان در حال حاضر پس از یک موضوع پزشکی نامشخص در حال بهبودی است و در حال مرخصی است.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.