هنگامی که سروش الوی، گاوین مک اینز و شین اسمیت مجله Vice را تأسیس کردند، که بعداً به Vice Media گسترش یافت، کسبوکاری بر اساس تصویر پانک راک و ضد فرهنگ ایجاد کردند. اسمیت یک بار خودش را ضبط کرده بود، تقریباً برهنه و مشروب الکلی مینوشید، که در دفتر مرکزی سازمان رسانهای بروکلین، نیویورک، بازدید میکرد.
نام شرکت Vice است. این خود توضیحی است.
هفته آینده، Vice که زمانی ۵.۷ میلیارد دلار ارزش داشت، قصد دارد خود را از ورشکستگی بفروشد . یک شرکت کمتر شناخته شده مستقر در لس آنجلس که می خواهد آن را بخرد، دارای فرهنگ کیشوت است که با آن روزهای اولیه Vice غیرقابل مقایسه است و تقریباً به طور قطع مورد تمسخر قرار می گیرد.
GoDigital Media Group یک شرکت خصوصی است که دارای حقوق ویدیو و موسیقی، به ویژه در ژانر لاتین، و مجموعه ای از مشاغل مختلف است. این شرکت آنقدر پایین است که پس از تعطیلی دفتر خود در لس آنجلس در طول همهگیری، در حال حاضر دفتر مرکزی فیزیکی ندارد. GoDigital قصد دارد تا اواخر سال جاری دفتر جدیدی در لس آنجلس افتتاح کند. مدیران آن از سال 2020 کسب و کار را از راه دور اداره می کنند.
در ابتدا، یکی از بنیانگذاران، جیسون پترسون، 41، و لوگان مولوی، 38 ساله، از جریان نقدی حاصل از حقوق صدور مجوز موسیقی برای ایجاد یک کسب و کار در زمینه توزیع رسانه های دیجیتال استفاده کردند و با ایجاد یک شرکت نرم افزار ابری به نام ContentBridge در سال 2010، سازندگان محتوا را به خرده فروشان متصل کردند. GoDigital. سال گذشته، GoDigital برای رشد آینده، 100 میلیون دلار در آن بخش سرمایه گذاری کرد. مالکیت حقوق موسیقی بخش عمده ای از درآمد و ارزش گذاری شرکت را تشکیل می دهد.
در سالهای اخیر، پترسون، مدیر اجرایی و رئیس GoDigital، این شرکت را به عنوان یک شرکت کوچک برکشایر هاتاوی مدلسازی کرده است، زیرا او تلاش میکند تا آنچه را که «بازی بینهایت» نامیده میشود، یعنی مالکیت کسبوکارهای بادوام که به علاقهمندیهای مصرفکنندگان ضربه میزند، انجام دهد.
GoDigital از سال 2020 هشت خرید مختلف انجام داده است که رسانه ها و تجارت را در بر گرفته است. پترسون و مولوی دارایی های مضطرب را با شناخت برند مصرف کننده دنبال کرده اند. آنها پس از اعلام ورشکستگی در اکتبر 2020، YogaWorks را به مبلغ 9.6 میلیون دلار در سال 2021 خریداری کردند . و سال گذشته، این زوج پس از خروج از ورشکستگی ، دارایی های خود را از بین بردند و خرده فروشان Eastern Mountain Sports و Bob’s Stores را به قیمت 70 میلیون دلار خریداری کردند.
پس از ادغام دو شرکت خود، شرکتهای رسانهای با تمرکز بر لاتین، Mitu و NGL Collective، که توسط بازیگر جان لگوئیزامو، یکی از بنیانگذاران آن بود، اکنون کل مجموعه شامل هفت شرکت است. GoDigital حدود 1300 نفر را از طریق زیرمجموعه های خود استخدام می کند و درآمد سالیانه صدها میلیونی را ایجاد می کند.
پیترسون در مصاحبهای گفت که این شرکت میخواهد در این مسیر ”الهام بخش شادی” باشد که برخلاف فرهنگ حضوری که اسمیت برای Vice آورده بود، گفت.
پیترسون گفت: ”هدف ما ایجاد احساسات شادی و شادی در مشتریان و کارمندانمان است.” «آنچه ما را متمایز می کند، دیدگاه بلندمدت ما است. هدف از بازی بی نهایت صرفاً تداوم بازی است تا مطمئن شوید بازی ادامه دارد. و هنگامی که شما در آن نوع پارادایم زندگی و کار می کنید، در یک پارادایم بهره مرکب زندگی و کار می کنید.
فروش ورشکستگی معاونت
Vice بزرگترین خرید GoDigital تا به امروز خواهد بود. به گفته افرادی که با تفکرات این شرکت آشنا هستند، GoDigital قصد دارد روز سه شنبه برای Vice با قیمتی بین 300 تا 400 میلیون دلار پیشنهاد دهد. مدیران GoDigital در مورد جزئیات پیشنهاد برنامه ریزی شده خود اظهار نظر نمی کنند.
اگر خریدار دیگری پیشنهاد یا پیشنهاد خرید بخشی از شرکت را ارائه دهد اما نه کل آن، یک مزایده در 22 ژوئن برگزار می شود. روز بعد قاضی خرید احتمالی را در جلسه دادگاه تایید می کند.
یکی از آشنایان به این موضوع گفت که شورش شان «دیدی» کامبز نیز در حال بررسی پیشنهادی است. سخنگوی Revolt برای اظهار نظر در دسترس نیست.
افرادی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که این افراد که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که فرآیند فروش را اجرا می کند و متعهد شده است از بخشی از پیشنهاد GoDigital و سایر پیشنهادات بالقوه حمایت کند. Fortress، همراه با Soros Fund Management و Monroe Capital، متعهد شده است که یک پیشنهاد 225 میلیون دلاری برای اسب تعقیب کند.
سخنگوی Fortress از اظهار نظر خودداری کرد.
وضعیت مالی نامشخص GoDigital و انباشت دارایی های کوچکتر، شک و تردیدها را در مورد توانایی آن برای به دست آوردن شرکتی به بزرگی Vice برانگیخته است. کریگ گریو، مدیر ارشد استراتژی، که در سال گذشته هنگام پیوستن به شرکت وظیفه یافتن اهداف اکتساب را داشت، گفت که GoDigital در حال مذاکره با سایر شرکای سهام در یک پیشنهاد است. وی از ارائه هیچ نامی خودداری کرد.
گریوی گفت: «اگر مردم درباره ما چیزی نشنیده باشند، میتوانم این تردید را درک کنم. ما برای خرید آن پول داریم. ما در پیشنهاد خود جدی هستیم. ما همچنین مطمئن هستیم که فروشندگان ما را به عنوان یک پیشنهاد دهنده قانونی و معتبر می بینند. ما مطمئن هستیم که میتوانیم شرکت را اداره کنیم و این کار را با سودآوری انجام دهیم.»
″منطقه نابغه”
پترسون و مولوی گفتند که میخواهند Vice را تصاحب کنند زیرا فکر میکنند ضعیف اجرا شده است. آنها به هزینه های بی رویه شرکت اشاره می کنند، به ویژه اینکه چرا به جای اینکه کارمندان از راه دور کار کنند، 20 دفتر و مرکز تولید را در سراسر جهان اجاره می دهد . به گفته افراد آشنا، بنیانگذاران در حال مذاکره با الکس والاس، رئیس سابق رسانه و محتوای یاهو از سال 2020 تا 2022 هستند تا در صورت خرید GoDigital این شرکت، مدیر عامل جدید Vice شود. والاس از اظهار نظر خودداری کرد.
پترسون به عنوان مدیرعامل، گفت که سعی میکند کارمندان شرکتهای پرتفوی خود را با منافع خود هماهنگ کند. پیترسون توضیح داد: «منطقه نابغه»، مفهومی که از «جهش بزرگ» گی هندریکس وام گرفته شده است، در مورد تلاقی بین آنچه که یک فرد دوست دارد و آنچه در انجام آن خوب است ، است. او گفت که اگر GoDigital شرکت را تصاحب کند، او این پیام را در روز اول به کارمندان Vice ابلاغ خواهد کرد.
″من به آنجا خواهم رفت و با همه به عنوان یک انسان منفرد رفتار خواهم کرد، و ما سعی خواهیم کرد تا بفهمیم اهداف فردی آنها چیست، ارزش های آنها چیست؟” پترسون گفت. ″زیرا وقتی ما در تلاقی آنچه دوست داریم و آنچه در آن عالی یا خوب هستیم کار می کنیم، به خوبی عمل خواهیم کرد. اگر چیزی را دوست نداشته باشیم، مهم نیست که چقدر در کاری خوب هستیم. ما برای مدت طولانی این کار را انجام نمی دهیم. هنگامی که شما درجات بالایی از همسویی هدف بین فرد و سازمان دارید، آن وقت است که جادو اتفاق می افتد.
هنگامی که مکالمات تجاری به مفاهیمی مانند شادی و همسویی ارزش تبدیل میشوند، فکر کردن به ماموریت آدام نویمان، بنیانگذار WeWork برای ارتقای آگاهی و فروپاشی جهان ، آسان است . تطبیق زبان هوادار سایت تبلیغات در برابر ماموریت اصلی Vice بسیار سخت است. اسمیت، رئیس اجرایی معاون و مدیر عامل سابق، نمی تواند برای اظهار نظر در ارتباط باشد.
مدیران GoDigital هیچ خجالتی از زبان مدرسه کسب و کار به سبک عصر جدید خود ندارند. پیترسون گفت، آنها معتقدند پیوند دادن اشتیاق و هدف ”یک حلقه بازخورد مثبت باورنکردنی برای شرکت ایجاد می کند.”
گریو گفت: ”با درک این موضوع که مردم بر اساس وضعیت عاطفی خود تصمیم می گیرند، هدف ما الهام بخشیدن به شادی از طریق اکوسیستمی از محتوا، جامعه و تجارت در سراسر نقاط اشتیاق مصرف کننده است.” من الان کسی هستم که شبها خوابش را می بیند. یک باور اساسی در ممکن کردن غیرممکنها و انجام آن قبل از دیگران وجود دارد.»
شباهت به نمونه کارها
هر شرکتی، از جمله GoDigital، سهم خود را از مشکلات در مقابل Vice خواهد داشت.
Axios ماه گذشته گزارش داد Vice در سال گذشته حدود 600 میلیون دلار درآمد داشت و سودآور نبود. بر اساس یک پرونده ورشکستگی، Vice برای ”چند سال” جریان نقدی منفی داشته است .
پترسون گفت: «دلیلی وجود ندارد که Vice امروز سودآور نباشد، بلکه به دلیل سوء مدیریت قبلی است.
اما به سادگی پی بردن به آنچه کارکنان Vice میخواهند انجام دهند و اطمینان از انجام آن، مشکلاتی مانند بازار ضعیف تبلیغات یا رقابت برای محتوا را حل نمیکند. با این حال، پترسون و مولوی شباهتهایی بین کسبوکار Vice و چندین شرکتی که قبلاً مالک آن هستند، میبینند. Mulvey به YogaWorks به عنوان یک تجارت اشاره کرد که GoDigital به روشهای جدید مصرف تغییر کرده است.
با YogaWorks، GoDigital تلاش کرده است تا پایگاه مصرف کنندگان یوگا در استودیو را با یک سرویس اشتراک آنلاین که کلاس های دیجیتالی توزیع شده در خانه را ارائه می دهد، مختل کند. مولوی گفت، YogaWorks تمام مکانهای آجر و ملات خود را به عنوان بخشی از سازماندهی مجدد ورشکستگی خود تعطیل کرد و ”تنها تعداد بسیار کمی از مشتریان خود را از دست داده است” زیرا GoDigital تجارت آنلاین را تغییر داده است.
Mulvey که در ژانویه به عنوان مدیر عامل YogaWorks انتخاب شد، گفت که تغییر از یوگا مبتنی بر استودیو به یوگای خانگی مشابه تغییر عادات مصرف رسانه است.
مولوی با اشاره به برنامه لغو شده Vice در HBO و شبکه کابلی Vice گفت: «مردم Vice را در HBO یا تلویزیون کابلی مصرف کردند . ما باید مطمئن شویم که دنبالکنندگان و مشتریان را درک میکنیم که روشی که ما در حال توسعه کسبوکار هستیم برای نحوه مصرف اخبار، رسانهها، سرگرمی یا ورزش در حین حرکت منطقی است.»
پترسون اشاره کرد که مدل کسب و کار Vice شبیه به NGL-Mitu است. هر دو از محتوای برند و تقویت اجتماعی درآمد کسب می کنند.
پیترسون گفت: «این نوع جدیدی از تجارت برای ما نیست. این یک شبکه چند پلتفرمی است. ما می دانیم که چگونه یکی را اجرا کنیم.»
Greiwe اضافه کرد: ”اصول Vice قوی هستند” و گفت GoDigital هیچ برنامه ای برای فروش هیچ یک از دارایی های Vice، از جمله Refinery29 متمرکز بر زنان، که Vice در سال 2019 به مبلغ 400 میلیون دلار خریداری کرد، و آژانس تبلیغاتی داخلی آن، Virtue، ندارد.
Greiwe گفت: ”ارزش برند Vice and Refinery29 در بازار بی نظیر است.” منطقی نیست که Vice News جدا از Vice Publishing وجود داشته باشد. و چرا با چندین دهه IP که در آن شرکت وجود دارد، Vice Studios را در کنار همه اینها نداشته باشید؟
پیترسون اذعان کرد که بیشتر علاقه او به خرید Vice این است که فکر می کند این گزینه کاندیدای خوبی برای اجرای فرهنگ و سبک مدیریت ترجیحی خود است، که او آن را ”راه GoDigital” می نامد.
اگر او درست میگوید، تنها چیزی که Vice برای موفقیت نیاز داشت، یک فرآیند ورشکستگی بود تا 834 میلیون دلار بدهی معوق و نابغهاش کمی بیشتر شود.
- لیلیان ریزو از CNBC در این گزارش مشارکت داشت.
تماشا کنید: سرمایه گذاری در رسانه های دیجیتال
- سید مصطفی مصطفوی ۶ بازديد
- ۰ نظر