شیکاگو - صنعت مشروبات الکلی در حال غلبه بر بادهای معکوس اقتصادی است تا با ترجیحات مصرف کننده در حال تغییر روبرو شود زیرا سلطه آبجو را کنار می گذارد.
بر اساس گزارش شورای عرقیات مقطر ایالات متحده، سهم بازار درآمد مشروبات الکلی از 28.7 درصد در سال 2000 به 42.1 درصد در سال 2022 رسید و برای اولین بار از آبجو پیشی گرفت. آبجو 41.9 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.
این سازمان تجارت که پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد، کنفرانس سالانه خود را این هفته در شیکاگو برگزار کرد. این رویداد شاهد بود که مدیران ارواح، رهبران تجاری، کارشناسان تقطیر و ذینفعان صنعت گرد هم آمدند تا در مورد روندهای کلیدی که باعث رشد و همچنین کندی رشد در سراسر صنعت در سال جاری شد، فکر کنند.
کریس سوونگر، رئیس و مدیرعامل DISCUS، گفت: علیرغم مشکلات زنجیره تامین و تورم بالا، صنعت نوشیدنی الکلی این روزها چیزهای زیادی برای برشته کردن دارد.
سوونگر در مورد برتری سهم بازار این صنعت گفت: «این یک داستان موفقیت بزرگ آمریکایی است. ما تمرکز خود را بر ادامه پیشروی از طریق پشتکار و اطمینان از تداوم همه روندهای مثبتی که می بینیم متمرکز کرده ایم.
از آنجایی که صنعت مشروبات الکلی در بحبوحه ترس از رکود اقتصادی برای حفظ رتبه اول خود در سال جاری تلاش می کند، در اینجا برخی از روندهای کلیدی که رهبران صنعت که با CNBC صحبت کردند، شکل دادن به تجارت امروز را مشاهده می کنند.
1. برندهای مشهور مرکز توجه را می دزدند
تعداد فزاینده ای از سلبریتی ها در حال سرمایه گذاری زمان - و پول - در تجارت ارواح هستند.
از ستارههای سینما گرفته تا ورزشکاران، مدلها و نوازندگان، افراد مشهور از هر نوع برندهایی را حمایت میکنند، درگیر تقطیر، تصمیمگیری در مورد مشخصات طعم یا ایجاد شراکت در صنعت هستند.
این قراردادها سودآور بوده است. در سال 2017، جورج کلونی بازیگر و صاحبانش برند تکیلا کاسامیگوس را به قیمت 1 میلیارد دلار به دیاژو فروختند که دیگران را ترغیب کرد تا وارد این اکشن شوند.
مارک والبرگ بازیگر در جریان یک پنل در کنفرانس شیکاگو گفت: ”من دیدم که موفقیت های زیادی در فضای تکیلا افراد مشهور وجود داشت و این مرا مجذوب خود کرد.”
والبرگ نام تجاری تکیلا Flecha Azul را در اوایل سال جاری با یکی از بنیانگذاران مکزیکی آرون مارکز راه اندازی کرد. این زوج در سراسر کشور برای تبلیغ برندی که والبرگ از آن به عنوان ”نوشیدنی تابستان” یاد می کند، سفر کرده اند.
والبرگ گفت: ”من دوستانی دارم که در این تجارت موفق هستند و دوست دارم در هر کاری که انجام می دهم آنها را شکست دهم.”
او افزود: «اما این چیزی فراتر از نام است. تمام کاری که ما از ابتدا انجام دادهایم در مورد کیفیت محصول است.
والبرگ به افراد سرشناس دیگری می پیوندد که از شهرت خود در چشم انداز مشروبات الکلی استفاده می کنند، از جمله رایان رینولدز، شان «دیدی» کامبز، کندال جنر، دواین جانسون، مایکل جردن و دیوید بکهام.
2. Premiumization ارواح لوکس، RTD ها را به حرکت در می آورد
در طول همهگیری کووید-19، مصرفکنندگان به مشروبات الکلی با کیفیت بالاتر علاقه نشان دادند و به نوشیدن خارج از بار به شکل کوکتلهای آماده عادت کردند .
بر اساس گزارش دیسکوس، برندهای لوکس در سال 2022 در مقایسه با سال 2021، 4 درصد افزایش یافتند. داده های این گروه سهم کلی برندهای لوکس در بازار مشروبات الکلی را ردیابی نمی کند.
این روند که با تمایل مصرف کنندگان به هزینه بیشتر برای بطری های درجه یک مشخص می شود، منجر به فروش پررونق تکیلا، ویسکی آمریکایی و سایر مشروبات الکلی شده است.
DISCUS گفت: فروش تکیلا 21 درصد افزایش یافت در حالی که ویسکی آمریکایی در سال 2022 19 درصد افزایش یافت.
در همین حال، کوکتل های از پیش مخلوط شده، از جمله نوشیدنی های RTD مبتنی بر روح، در پاشنه این روند افزایش یافت. در سال 2022، این دسته با 35.8 درصد رشد به 2.2 میلیارد دلار فروش رسید.
برندها با تنوع بخشیدن به محصولات خود، عطش RTD های مبتنی بر روح را ارضا می کنند.
Holla Spirits یک شرکت ودکا در پنسیلوانیا است که سال گذشته با مجموعه ای از کیسه های کوکتل مبتنی بر ودکا که با ودکای ارگانیک و آب نارگیل ترکیب شده بود، وارد فضای RTD شد. طعم آنها شامل لیمو، هندوانه و پاپایا است.
پاتریک شورب، رئیس هولا، گفت: «اینها یک افزودنی عالی به مجموعه ما بوده اند، زیرا به انتظارات رایج برندها تبدیل شده است.
3. نوشیدنی های بدون الکل و کم الکل جایگزین های پرهیجانی هستند
در سال های اخیر، شرکت های بزرگ الکل از جمله Heineken، Anheuser-Busch InBevو مولسون کورزبه شوق نوشیدنی های بدون الکل و کم الکل پیوسته اند .
تقاضا برای این جایگزینها در میان مصرفکنندگانی که میخواهند کمتر الکل بنوشند یا کسانی که ممکن است به دلایل سلامتی یا شخصی بخواهند از نوشیدنی خودداری کنند، افزایش یافته است.
بر اساس تجزیه و تحلیل بازار نوشیدنی IWSR، آبجو بدون الکل و سیب، شراب، مشروبات الکلی و محصولات RTD بدون الکل در سال 2022 بیش از 7 درصد رشد داشته است.
توبین لودویگ، یکی از بنیانگذاران Hella Cocktail Co میگوید: «نسلهای جوانتر به خصوص کمتر مشروب مینوشند و با نیت بیشتری مینوشند.
این شرکت از طعمها و ادویههای گیاهی استفاده میکند تا خط تولید نوشیدنیهای غیرالکلی خود را تقویت کند.
«شما دیگر برای معاشرت و تفریح نیازی به الکل ندارید. در واقع، برای بسیاری، الکل به عنوان یک تحقیرکننده تلقی یا تجربه میشد و انتخاب گزینههای غیرالکلی اکنون از نظر اجتماعی قابل قبول است و در برخی سایت تبلیغات بخشهای جنبش کنجکاوی هوشیار، این یک هنجار است، نه استثنا.
4. مصرف کنندگان آگاه یک داستان می خواهند
مصرف کنندگان امروزی به طور فزاینده ای می خواهند احساس کنند با برندهایی که ارزش های آنها را به اشتراک می گذارند، مرتبط هستند. شرکت ها با برجسته کردن تلاش های خود در زمینه پایداری، کمک به جوامع محلی و تعهد به تنوع از این فرصت استفاده می کنند.
این روند همچنان ادامه خواهد داشت زیرا مصرف کنندگان در مورد اولویت های خود با صدای بلندتر صحبت می کنند و شرکت ها را در قبال اقدامات خود مسئول می دانند.
برندهای بیشتری از همیشه از بسته بندی سازگار با محیط زیست برای محصولات خود به عنوان راهی برای محدود کردن ردپای محیطی خود استفاده می کنند. عرقیات صنایع دستی که معمولاً توسط کارخانه های تقطیر کوچک تولید می شوند که از مواد و مواد اولیه محلی استفاده می کنند نیز در سال های اخیر محبوبیت پیدا کرده اند.
علاوه بر این، برندها ابتکارات مرتبط با تنوع را دوچندان می کنند.
جوماری پینکارد، مدیر عامل و مدیر عامل در Pronghorn ، گفت: ”این نه تنها یک کالای اجتماعی است، بلکه یک تجارت خوب برای همه است.”
این شرکت برنامه های انکوباتور و شتاب دهنده را برای توسعه استعداد سیاهان در صنعت ارواح اجرا می کند. تحقیقات آن نشان میدهد در حالی که سیاهپوستان آمریکایی 12 درصد از مصرفکنندگان الکل را در سراسر گروهها تشکیل میدهند، آنها تنها 7.8 درصد از نیروی کار این بخش و 2 درصد از مدیران این صنعت را تشکیل میدهند.
پینکارد گفت که این ”باید برای سهامداران هشدار دهنده باشد” زیرا مصرف کنندگان نسبت به شیوه های تعامل برندها با جوامع به حاشیه رانده شده آگاه تر می شوند.
5. زنجیره تامین و مسائل تورمی همچنان ادامه دارد
افزایش هزینه ها برای بطری های شیشه ای، روغن مورد استفاده برای حمل و نقل بار و سایر بخش های اکوسیستم پیچیده صنعت ارواح برای برخی از شرکت ها یک چالش بوده است. در موارد خاص، اختلالات زنجیره تامین منجر به افزایش قیمت شده است که مصرف کنندگان آن را جذب کرده اند .
پس از لغو تعرفههای تلافیجویانه اتحادیه اروپا و بریتانیا بر ویسکیهای آمریکایی، صنعت تا حدودی تسکین یافته است. این امر به تولیدکنندگان این امکان را داده است تا جایگاه خود را در این بازارهای کلیدی بین المللی به دست آورند، اما برخی از حمایت ها ممکن است به زودی منقضی شوند.
لیزا هاوکینز، رئیس ارتباطات و امور عمومی در DISCUS، گفت که برای حفظ شتاب در صنعت مشروبات الکلی، ”خیلی مهم است که این تعرفه ها برای همیشه حذف شوند”.
اگر توافقی در اواخر سال جاری حاصل نشود، تعرفه 50 درصدی اتحادیه اروپا بر روی تمام ویسکی های آمریکایی از ژانویه اعمال خواهد شد.
- سید مصطفی مصطفوی ۳ بازديد
- ۰ نظر