- علام کرد که اولین سفارش خود را برای مرغ پرورشی پردازش کرده است.
دو استارت آپی که اولین تاییدیه ها را روز چهارشنبه دریافت کردند، اعلام کردند که وزارت کشاورزی ایالات متحده فروش مرغ کشت سلولی را در تصمیمی مهم تایید کرده است که مسیر را برای مصرف کنندگان باز می کند تا خودشان آن را امتحان کنند.
گوشت پرورشیافته که بهعنوان پروتئین کشتشده، مبتنی بر سلول یا آزمایشگاهی نیز شناخته میشود، با قرار دادن سلولهای بنیادی از چربی یا عضله حیوان در محیط کشت که سلولها را تغذیه میکند و به آنها اجازه رشد میدهد، ساخته میشود. سپس این محیط برای حمایت از رشد سلول ها در یک بیوراکتور قرار می گیرد و محصول نهایی را ایجاد می کند که ظاهر و طعمی شبیه گوشت سنتی دارد.
طرفداران گوشت پرورشی می گویند که نسبت به گوشت سنتی سالم تر و سازگارتر با محیط زیست است. در خارج از ایالات متحده، تنها سنگاپور فروش گوشت کشت سلولی را لغو کرده است.
وزارت کشاورزی ایالات متحده تأییدیه ای را برای Good Meat، یکی از شرکت های تابعه Eat Just، همراه با Upside Foods صادر کرد . هر دو شرکت قبلاً از ماهها قبل از سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز دریافت کرده بودند که میگفت مرغ تولید شده در آزمایشگاه هر شرکت برای مصرف انسان ایمن است.
در نتیجه این تصمیم، وزارت کشاورزی آمریکا مانند کارخانهها و کشتارگاههای سنتی فرآوری گوشت، تأسیسات گوشت پرورشی را بازرسی خواهد کرد.
گوشت تولید شده توسط Upside Foods و Good Meat زمانی که به مصرفکنندگان فروخته میشود به عنوان «مرغ کشتشده سلولی» برچسبگذاری میشود.
گود میت همچنین مجوز فروش گوشت پرورشی خود را در سنگاپور دریافت کرده است، جایی که از دسامبر 2020 در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته است.
جاش تتریک، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Eat Just در بیانیهای گفت: «این اعلام که ما اکنون قادر به تولید و فروش گوشت کشتشده در ایالات متحده هستیم، لحظهای مهم برای شرکت، صنعت و سیستم غذایی ما است.
شریک تولید گود میت، Joinn Biologics، نیز مجوز وزارت کشاورزی آمریکا را برای تولید این گوشت پرورشی دریافت کرد.
به گفته این شرکت، سرآشپز خوزه آندرس اولین سفارش فروش مرغ پرورشی گود میت را برای سرو آن در یک رستوران ناشناس در واشنگتن دی سی انجام داده است.
Upside Foods نیز اولین سفارش خود را برای مرغ پرورشی دریافت کرده است. سرآشپز Dominique Crenn آن را در تعداد محدود در Bar Crenn در سانفرانسیسکو سرو خواهد کرد.
اوما والتی، بنیانگذار و مدیرعامل Upside Foods در بیانیه ای گفت: «این تأیید اساساً نحوه ورود گوشت به میز ما را تغییر خواهد داد. ″این یک گام بزرگ رو به جلو به سوی آینده ای پایدارتر است - آینده ای که انتخاب و زندگی را حفظ می کند.”
با کاهش علاقه مصرف کنندگان به گوشت های گیاهی، سرمایه گذاران در عوض روی صنعت گوشت پرورشی شرط بندی کرده اند. طبق داده های PitchBook تا به امروز، Eat Just 978.5 میلیون دلار و Upside Foods 608.4 میلیون دلار جمع آوری کرده اند.
حتی با داشتن پول نقد و تأییدیه نظارتی، استارتآپهای پرورشیافته گوشت قبل از اینکه محصولاتشان به جریان اصلی تبدیل شوند، با موانع زیادی روبرو هستند. شرکت ها در تلاشند تا دریابند که چگونه بیوراکتورهایی با حجم کافی برای دستیابی به مقیاس ایجاد کنند. رسانه های گران قیمت، ورودی هایی که سلول ها را تغذیه می کنند، قیمت محصول نهایی را بسیار بالا نگه می دارند.
علاوه بر این، استارتآپها باید مصرفکنندگان را متقاعد کنند که میخواهند گوشتی را که در آزمایشگاه پرورش داده میشود بخورند تا در مزرعه.
اما اگر صنعت بتواند بر آن موانع غلبه کند، انتظارات از آن بالاست. تا سال 2030، مککینزی پیشبینی میکند که گوشت پرورشیافته میتواند نیمی از 1 درصد از عرضه گوشت جهان را تامین کند که نشان دهنده میلیاردها پوند و 25 میلیارد دلار فروش است.
- سید مصطفی مصطفوی ۵ بازديد
- ۰ نظر