در این مقاله
کمیسیون بورس و اوراق بهادار شرکت زیرمجموعه کارگزاری JPMorgan Chase را جریمه کردطبق یک دستور اداری در روز پنجشنبه ، 4 میلیون دلار برای حذف تصادفی حدود 47 میلیون ایمیل از اوایل سال 2018 .
دستور SEC علیه JP Morgan Securities LLC اشاره کرد که برخی از این ایمیلهای حذفشده با احضاریههایی در حداقل دهها تحقیق نظارتی دنبال شدند ، اما دیگر قابل بازیابی نبودند .
در این دستور آمده است که سایر موارد «ممکن است به تحقیقات احتمالی آینده، مسائل حقوقی و تحقیقات نظارتی مرتبط باشند».
ایمیلهایی که در سال 2019 بهطور تصادفی حذف شدند، از حدود 8700 باکس ایمیل، که شامل ایمیلهای 7500 کارمندی میشد که به طور منظم با مشتریان چیس در تماس بودند، بود.
در این دستور آمده است که بسیاری از ایمیلها «سوابق تجاری لازم برای حفظ بر اساس قانون اوراق بهادار فدرال» بودند.
JP Morgan Securities با تحریم SEC موافقت کرد که این شرکت را نیز محکوم کرد.
شرکت پیشنهاد تسویه حساب را در پیشبینی سایت تبلیغات مراحل اداری مربوط به حذفها ارائه کرده بود و SEC آن پیشنهاد را پذیرفت.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنین به این شرکت دستور داد که ”از ارتکاب هرگونه نقض آتی” قانون اوراق بهادار خودداری کند که دلالها را ملزم میکند تا حداقل سه سال اصل همه ارتباطات را حفظ کنند.
این سومین باری است که مشاور سرمایه گذاری با مجازات عدم حفظ سوابق الکترونیکی موافقت می کند.
این شرکت در اواخر سال 2021 با پرداخت 125 میلیون دلار جریمه به دلیل کوتاهی در حفظ پیام های متنی و سایر ارتباطات الکترونیکی ارسال شده بین ژانویه 2018 تا نوامبر 2020 موافقت کرد.
در سال 2005، این شرکت 700000 دلار جریمه برای عدم حفظ سوابق الکترونیکی از اواسط سال 1999 تا اواسط سال 2002 پرداخت کرد.
پاتریشیا وکسلر، سخنگوی جی پی مورگان از اظهار نظر در مورد تحریم اخیر خودداری کرد.
SEC در دستور روز پنجشنبه خود خاطرنشان کرد که JPMorgan در سال 2016 پروژهای را آغاز کرد که ”حذف ارتباطات و اسناد قدیمیتری که دیگر نیازی به حفظ آنها نیست” را از سیستم خود آغاز کرد.
این پیام ها شامل ایمیل های قدیمی، پیام های فوری و ارتباطات ارسال شده از طریق سرویس پایانه بلومبرگ بود.
اما در این دستور ”اشکالاتی” در این پروژه وجود داشت که ”در واقع اسناد شناسایی شده حذف نشدند.”
در این دستور آمده است که هنگام عیب یابی این مشکل در ژوئن 2019، کارمندان این شرکت ”از سه ماهه اول سال 2018 وظایف حذف را در ارتباطات الکترونیکی انجام دادند.”
طبق این دستور، آن کارمندان «به اشتباه» بر این باور بودند - بر اساس ادعاهای فروشنده بایگانی شرکت - که همه این اسناد به گونهای کدگذاری شده بودند تا از حذف دائمی آن سوابق که طبق قانون باید به مدت سه سال نگهداری شوند، جلوگیری میکردند.
در این دستور آمده است: «در واقع، با این حال، فروشنده تنظیمات حفظ پیشفرض را در یک دامنه ایمیل خاص اعمال نکرده است.
″و این ارتباطات، از جمله بسیاری از مواردی که باید طبق قوانین ثبت سوابق کارگزار و فروشنده حفظ شوند، برای همیشه حذف شدند.”
به گفته این دستور، این حذفها در اکتبر 2019، زمانی که یک تیم JPMorgan که مسئول تولید سوابق مربوط به پروندههای حقوقی بود، کشف کردند که ایمیلهایی از اوایل سال 2018 گم شده بودند.
JPMorgan حذف ها را در ژانویه 2020 به SEC گزارش کرد.
این دستور خاطرنشان کرد: «در حداقل دوازده تحقیق نظارتی مرتبط با اوراق بهادار مدنی، که هشت مورد از آنها توسط کارکنان کمیسیون [SEC] انجام شد، JPMorgan احضاریهها و درخواستهای اسنادی برای ارتباطات دریافت کرد که به دلیل حذف شدن قابل بازیابی یا ارائه نبودند. به طور دائم.»
و، این دستور افزود: «جیپی مورگان تنها به یکی از هشت تیم تحقیقاتی کمیسیون اطلاع داد که تولید آن در پاسخ به احضاریهها توسط رویداد حذف در سال 2019 به خطر افتاده است».
این دستور خاطرنشان کرد که از آنجایی که ارتباطات حذف شده «غیرقابل بازیابی هستند، ناشناخته - و ناشناخته است - چگونه سوابق از دست رفته ممکن است بر تحقیقات نظارتی تأثیر گذاشته باشد».
در واقع، یکی از اعضای بخش انطباق JPMorgan در یک ایمیل داخلی پس از افشای حذفها اذعان کرد که «اسناد گمشده میتواند به تحقیقات احتمالی آینده، مسائل حقوقی و تحقیقات نظارتی مربوط باشد».
- سید مصطفی مصطفوی ۷ بازديد
- ۰ نظر