طرح برگر کینگ برای احیای تجارت خود در ایالات متحده در حال حاضر نشانه هایی از بهبود سودآوری فرنچایز، علاوه بر فروش قوی تر را نشان می دهد.
جاش کوبزا، مدیر عامل شرکت مادر Restaurant Brands International : ”ما فروش را به مسیر درست برگردانده ایم، اما قبلاً شروع به افزایش سودآوری حق رای دادن کرده ایم.”، به CNBC گفت.
رستوران برندز همچنین مالک آشپزخانه پوپیس لوئیزیانا، Firehouse Subs و قهوههای زنجیرهای کانادایی تیم هورتونز است.
زنجیره همبرگر در ماه سپتامبر، پس از چندین سال فروش ناامیدکننده، از طرح 400 میلیون دلاری خود با فرنچایزها رونمایی کرد. در سال 2020، برگر کینگ از نظر فروش به رتبه 3 زنجیره همبرگر در ایالات متحده سقوط کرد و جایگاه خود را به وندی از دست داد.پس از راه اندازی صبحانه در سراسر کشور. و شکاف بین برگر کینگ و رقیب اصلی اش مک دونالدفقط گسترده شده است.
اما برگر کینگ با سرمایهگذاری شرکت مادرش برای بازسازی و تبلیغات رستوران، تلاش میکند تا بازگشتی را آغاز کند. این زنجیره همچنین در حال انجام اقداماتی برای بهبود عملکرد رستوران ها و ارائه منوها و دوبرابر کردن Whopper ، لنگر قدیمی منوی خود است.
در سه ماهه اول، فروش برگر کینگ در ایالات متحده در همان فروشگاه 8.7 درصد رشد کرد، نشانه اولیه ای از اینکه این استراتژی ممکن است کارساز باشد. یک سال قبل، فروش سه ماهه آن در همان فروشگاه تقریباً ثابت بود.
اما این زنجیره همچنین در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که چرخش پایدار است و فقط فروش را برای چند ربع افزایش نمی دهد تا دوباره عقب بماند.
یکی از اهداف بلندمدت چرخش، بهبود سودآوری حق رای دادن است، که یک شاخص مهم از موفقیت کلی زنجیره است. سود بیشتر برای اپراتورها به این معنی است که آنها پولی برای سرمایه گذاری مجدد در رستوران های موجود یا مکان های جدید خود دارند و باعث فروش بیشتر برای فرنچایز می شود.
این برای زنجیره رستورانها نیز خوب است: فرنچایزهایی که برای ادامه فعالیت تلاش میکنند، کسبوکار را دچار مشکل میکنند و معمولاً منجر به تعطیلی میشوند، علاوه بر این، فروش سیستمی در رستورانهای عقب ماندهشان کاهش مییابد.
تا کنون در سال جاری، دو فرنچایز برگر کینگ اعلام ورشکستگی کرده اند. تامز کینگ هولدینگ، اولین صاحب امتیازی که اعلام ورشکستگی کرد، اکثر مکان های خود را در ماه آوریل به قیمت 33 میلیون دلار در حراجی فروخت. برگر کینگ در تلاش است تا اپراتور دیگر، رستوران مریدین، را وادار کند تا رستوران های خود را به فروش برساند . مریدین در حال حاضر بیش از دوجین رستوران را پس از اعلام ورشکستگی فصل 11 تعطیل کرده است.
مدیران برندهای رستوران در اوایل ماه می گفتند که انتظار دارند امسال 300 تا 400 مکان با عملکرد ضعیف را ببندند، اگرچه این بستگی به سرعت بازگشت کسب و کار دارد. برگر کینگ معمولاً هر سال چند صد مکان در ایالات متحده را می بندد.
تام کورتیس، رئیس برگر کینگ ایالات متحده، به سیانبیسی گفت: سایت تبلیغات «این لحظه مهمی در زمان است تا بفهمیم کدام رستورانها در درازمدت ماندگاری دارند». «تعدادی هستند که این کار را نمیکنند، و ما باید آنها را از پشت صاحبان خود برداریم تا آنها مجبور نباشند زیانها را متحمل شوند و بتوانند آن پول را برای رشد پایگاه داراییشان و رستورانهایشان که مالک آن هستند، برگردانند. ”
وی افزود: «همه اینها بخشی از روند عادی است. و اگر این کار را انجام دهیم، بزرگتر، قویتر میشویم و میتوانیم در آینده سریعتر رشد کنیم.»
این زنجیره همچنین اخیراً سیاست توسعه خود را برای فرنچایزها تغییر داده است و اکثر اپراتورها را به کمتر از 50 رستوران محدود کرده و به مالکیت محلی نیاز دارد.
به نظر می رسد سرمایه گذاران نسبت به آینده این شرکت خوش بین هستند. سهام برندهای رستوران در سال جاری 16 درصد افزایش یافته است که ارزش بازار این شرکت را 23.5 میلیارد دلار می کند. S&P 500 در همین بازه زمانی 13 درصد افزایش یافته است.
کورتیس گفت: «من فکر میکنم سرمایهگذاران از این واقعیت که RBI به روی میز میآید تا روی این برند سرمایهگذاری کند تا شاهد احیای مجدد آن باشند، قدردانی میکنند.
- سید مصطفی مصطفوی ۴ بازديد
- ۰ نظر