غول آب نبات مریخ سعی دارد در دسته بندی جدیدی برای خود نامی دست و پا کند: بستنی.
این شرکت خانوادگی قصد دارد تا سال 2030 فروش بستنی خود را به 1 میلیارد دلار در سراسر جهان برساند. در ماه مه، Mars از مدیر اجرایی آنتون وینسنت برای رهبری تجارت جهانی بستنی خود استفاده کرد و به نقش فعلی او به عنوان رئیس Mars Wrigley آمریکای شمالی افزود.
مریخ برای رسیدن به جاه طلبی خود در ایالات متحده با رقابت سختی روبرو است، اما این شرکت در این تجارت سرمایه گذاری کرده است. این کشور 50 میلیون دلار برای ارتقاء کارخانه بستنی Burr Ridge در ایلینویز هزینه کرده است و 20 میلیون دلار اضافی را برای تأسیساتی که هنوز خرج نکرده است در نظر گرفته است.
Mars همچنین در حال گسترش مجموعه خود است و طعمهای جدیدی مانند M&M’s Cookies و Cream Ice Cream Cookie Sandwiches و Twix Cookie Dough Ice Cream را گسترش داده است. این شرکت از خرید 5 میلیارد دلاری Kind North America، که بیشتر به خاطر میله های آجیل معروف است، استفاده کرد تا جایگزین بستنی های گیاهی شود.
در حالی که تابستان هنوز بزرگترین فصل برای فروش بستنی است، مریخ همچنین در تلاش است تا تجارت خود را در پاییز و زمستان از طریق مشارکت بین لیگ ملی فوتبال و بستنی بار Snickers تقویت کند.
مارس قصد دارد سهم خود از بازار بستنی را به عنوان بخشی از یک تجارت گسترده افزایش دهد. مارس علاوه بر آب نبات و بستنی، بخش بزرگی از مراقبت از حیوانات خانگی و سایر برندهای غذایی، از جمله Combos Stuffed Snacks و Ben’s Original Rice را نیز در اختیار دارد.
شرط بستنی برای شرکت جواب داده است. در پنج سال گذشته، فروش جهانی بستنی مریخ 42 درصد افزایش یافته است. برند Dove Ice Cream به تنهایی در سال گذشته 12 درصد رشد داشته است. با رشد بخش ، ایالات متحده بیش از نیمی از تجارت بستنی این شرکت را تشکیل می دهد.
همانطور که Mars منابع را به تجارت بستنی تزریق می کند، این شرکت متوجه خواهد شد که آیا مارک های آشنای آن برای رسیدن به هدف فروش یک میلیارد دلاری خود کافی هستند یا خیر.
اهداف بستنی مریخ به اهداف قدیمی و جدید بستگی دارد
Mars در سال 1986 با خرید Dove وارد رده بستنی شد که در آن زمان فقط به خاطر بستنیهایش معروف بود قبل از اینکه شرکت آب نبات آن را به شکلات گسترش دهد. سه سال بعد، Mars نوار بستنی Snickers را معرفی کرد که اکنون پرفروش ترین در مجموعه خود است و پس از آن ساندویچ های بستنی M&M’s Ice Cream Cookie.
شف لالانی، رئیس شرکت Mars Ice Cream در ایالات متحده به CNBC گفت: ”ما بزرگترین برندهای بستنی را نداریم، اما معتقدیم که بزرگترین برندها را در بستنی داریم.”
بر اساس داده های Euromonitor International، امروز، مریخ در میان 10 بستنی ساز برتر ایالات متحده از نظر خرده فروشی رتبه بندی می شود. اما ژنرال میلز مالک Haagen-Dazs بسیار پیشی گرفته است; یونیلور والدین بن و جری; و Blue Bell Creameries که مالکیت خصوصی دارد.
کارل کواش، رئیس تحقیقات غذا و تغذیه Euromonitor، گفت: «مارسهای بستنی شرکت Mars با رقابت شدیدی روبرو هستند، زیرا از جایگاه پیشرو در بازار بستنی ایالات متحده فاصله دارند.
در حالی که تلاش می کند این زمینه را ایجاد کند، استراتژی اصلی مریخ برای افزایش فروش بستنی خود بر معکوس کردن کاری که با Dove انجام داد تمرکز می کند: گرفتن سایر مارک های آب نبات و تبدیل آنها به خوراکی های منجمد.
لالانی گفت: ”در حدود 64 درصد نرخ متقاطع برای افرادی وجود دارد که محصولات قنادی ما را خریداری می کنند و در مارک های ما شرکت می کنند، که به ما اطمینان زیادی داده است که حق برنده شدن داریم.”
خارج از Snickers و M&M’s، دیگر برندهای آب نبات Mars در انتقال به بستنی امیدوارکننده هستند. بستنی Twix سریعترین محصول در سبد بستنی های این شرکت است. لالانی فکر می کند که نسخه منجمد آب نبات راه شیری - که به عنوان نوار مریخ در خارج از ایالات متحده شناخته می شود - این پتانسیل را دارد که موفقیت بزرگ بعدی آن باشد.
در حالی که لالانی گفت مجموعه موجود مریخ دارای باندهای سایت تبلیغات زیادی است، همه رشد بستنی مریخ ارگانیک نخواهد بود. اکتساب ها همچنین به افزایش فروش و آوردن مشتریان جدید کمک می کند.
به عنوان مثال، غذاهای یخ زده Kind چند ماه پیش وارد Whole Foods شد و زنجیره خرده فروشی جدیدی را به ردپای یخ زده مریخ اضافه کرد.
در ماه دسامبر، مریخ اعلام کرد که استارتآپی Tru Fru را میخرد که میوههای منجمد و خشک شده با پوشش شکلات را تولید میکند. شرایط مالی این قرارداد اعلام نشده است.
داخل کارخانه بستنی سازی
نزدیک به چهار دهه پیش، زمانی که مارس Dove را خریداری کرد، مرکز تولید این برند را در Burr Ridge، ایلینوی نیز خریداری کرد. این روزها، این کارخانه مسئول ساخت تمام بستنی هایی است که این شرکت در ایالات متحده می فروشد که 55 درصد از تقاضای آن در سراسر جهان را تشکیل می دهد.
با تسریع فروش، شرکت مجبور شد برای افزودن ظرفیت و توانایی تولید محصولات جدید، مانند غذاهای یخ زده Kind با آجیل، در تاسیسات گسترده سرمایه گذاری کند. این کارخانه دارای خطوط مشخصی است که به انواع محصولات مریخ اختصاص داده شده است: ساندویچ، میله و چوب.
فرآیند تولید مریخ تا حد زیادی خودکار است و کارگران برای نظارت بر ماشینها در کنار ما هستند. بسیاری از مواد تشکیل دهنده از جاهای دیگر می آیند - مخلوط بستنی و کوکی های M&M از تامین کنندگان منطقه، بادام زمینی از تأسیسات برشته کردن مریخ - و همه آنها در کارخانه Burr Ridge با هم جمع می شوند.
اما این یک فرآیند ظریف است، که نیاز به دقت برای تعادل قوام، کیفیت و دمای مورد نیاز بستنی دارد.
برای مثال، میلههای بستنی اسنیکرز دارای لایهای از بستنی، بادامزمینی و کارامل بادام زمینی و شکلات بیرونی است. در داخل کارخانه سرد، شکلات باید به اندازه کافی گرم بماند تا در بالای نوار بستنی ذوب شود، که تسمه نقاله به سرعت از داخل یک تونل انجماد حرکت می کند، بنابراین بستنی ذوب نمی شود.
از آنجا، میلههای بستنی Snickers از سنسورهایی عبور میکنند که اشتباهات تولید، مانند خیلی بزرگ یا خیلی کوچک بودن را تشخیص میدهند. بادام زمینی اسنیکرز اغلب مقصر است.
دستگاه به سرعت رد شده ها را کنار می زند و به انبوهی از همنوعان رانده شده می پیوندد که به آرامی ذوب می شوند. کفهای خط تولید با خاکستر شکلاتهایی که از استانداردهای مریخ فاصله داشتند غبارآلود شده است. برای جلوگیری از ذوب شدن میله های بستنی، تسمه نقاله باید به سرعت حرکت کند و زمانی برای اصلاح ناهماهنگی ها باقی نماند.
اما آنهایی که باعث برش می شوند به سمت پایین حرکت می کنند تا در بسته بندی Snickers پیچیده شوند. بازوهای مکانیکی از جاروهای کوچک برای برداشتن میلههای اسنیکرز بدون خرد کردن و قرار دادن آنها در بستهبندیها استفاده میکنند که سپس در جعبههای جداگانه قرار داده میشوند و در کارتنها قرار میگیرند.
محصولات جدید همچنین چالش های جدید تولید را به همراه دارند. به عنوان مثال، طبق گفته رومن لپیکارد، رئیس تیم تحقیق و توسعه بستنی مریخ، میلههای یخزده Kind باید با هر لقمهای طعم یکسانی داشته باشند، اما تکههای آجیل برای رسیدن به این سطح از سازگاری با مشکل مواجه شدند.
50 میلیون دلاری که مریخ خرج کرده است تا حد زیادی به سمت ارتقاء خط اختصاص داده شده به بستنیهای آن صرف شده است، که میتواند روزانه چند صد هزار میله بستنی اسنیکرز تولید کند. این سرمایهگذاری همچنین برای ارتقای فناوری دیگر، مانند صفحهنمایشهای دیجیتال که به تسهیلات بدون کاغذ کمک میکند، انجام شد.
مریخ 20 میلیون دلار سرمایه گذاری اضافی را صرف افزایش بیشتر بستنی های کارخانه خواهد کرد. این شرکت قصد دارد روی تجهیزاتی سرمایهگذاری کند که به آن کمک میکند تا اجزای بیشتری برای بستنیهای اسنیکرز مانند کارامل، بهعلاوه سایر ارتقاء ظرفیت خط تولید بسازد.
- سید مصطفی مصطفوی ۷ بازديد
- ۰ نظر