پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

وقتی خرده‌فروشی متلاطم می‌شود، والمارت ماهیچه‌های خواربار، جیب‌های عمیق و دسترسی وسیع خود را خم می‌کند.

مانند سایر خرده فروشان، این شرکت با کاهش رونق مخارج ناشی از بیماری همه گیر و کاهش تورم به کیف پول خریداران، با کاهش فروش مواجه است.

 

با این حال، برخلاف بسیاری گلدمن ساکس 2 میلیارد دلار در مشاغل متعلق به زنان سیاه پوست سرمایه گذاری می کند - فصل اول یک طرح بزرگتر از رقبا، والمارت چند عامل کلیدی دارد که می‌تواند به نفع آن باشد: بیشتر فروش آن از مواد غذایی حاصل می‌شود، مقوله‌ای که خریداران در هر اقتصادی به آن نیاز دارند. این شهرت خود را با ارائه قیمت های پایین ساخته است. و دامنه وسیع آن به والمارت اجازه می دهد تا از راه های دیگری از جمله فروش تبلیغات، ارائه خدمات تحویل و انجام سفارشات آنلاین برای فروشندگان شخص ثالث درآمد کسب کند.

داگ مک‌میلون، مدیرعامل والمارت، پس‌زمینه پیکاپ الکتریکی رم در رده خودروهای الکتریکی F-150 Lightning و GMC Hummer برتری خواهد داشت چالش‌برانگیز خرده‌فروشی در تماس با درآمد شرکت در ماه فوریه را تایید کرد. با این حال او گفت که تجارت آن ”به طور طبیعی پوشش داده شده است.”

او گفت: «اگر مشتریان چیزی جیپ از SUV رانگلر 2024 در مرحله بعدی نبرد فروش خارج از جاده با فورد برانکو رونمایی کرد بیشتر و کمتر چیز دیگری بخواهند، ما موجودی خود را تغییر می دهیم. ″اگر اقتصاد قوی باشد، مشتریان ما پول بیشتری خواهند داشت و این عالی است. اگر شرایط سخت تر باشد، آنها برای ارزش به ما مراجعه می کنند.”

رهبران ارشد این خرده‌فروش، استراتژی شرکت را برای سال سه‌شنبه و چهارشنبه در یک رویداد سرمایه‌گذار در تامپا، فلوریدا به اشتراک خواهند گذاشت.

در اینجا نگاهی دقیق‌تر به برخی موضوعات کلیدی والمارت که می‌توانند در رویداد سرمایه‌گذار ظاهر شوند، آورده شده است:

 

بررسی سلامت مصرف کننده

والمارت به عنوان بزرگ‌ترین خرده‌فروش کشور، یک Bed Bath & Beyond به دلیل تهدید ورشکستگی، 120 میلیون دلار راه نجات کالا دریافت می کند بازار فروش است. سرمایه گذاران تشنه هرگونه سرنخ تازه در مورد سلامت این بخش و اقتصاد ایالات متحده هستند

دیوید سیلورمن، تحلیلگر خرده فروشی در Fitch Ratings می گوید: «شما همیشه یک جلسه والمارت را با پرسیدن وضعیت مصرف کننده شروع می کنید، زیرا آنها واقعاً بهترین نبض را در مورد آنچه با مصرف کننده آمریکایی می گذرد و نحوه خرج کردنشان دارند، دارند.

والمارت قبلاً متوجه تغییراتی در الگوهای خرید شده است. در چند فصل گذشته، جان دیوید رینی، مدیر مالی، به CNBC گفت که خریداران محصولات با برچسب خصوصی بیشتری خریداری کرده‌اند و پروتئین‌های ارزان‌تری مانند کره بادام‌زمینی و هات داگ را انتخاب کرده‌اند. به علاوه، او گفت که از آنجایی که مشتریان بیشتر برای خواربار و سایر اقلام ضروری هزینه می کنند، کالاهای عمومی کمتری می خرند - تغییری که ترکیب فروش والمارت را متزلزل می کند و به فروش سایر خرده فروشان از جمله Target ضربه می زند .

والمارت چشم انداز محتاطانه ای را برای سال به اشتراک گذاشت و بر عدم اطمینان اقتصادی و رویکرد دقیق تر خریداران تاثیر گذاشت. این شرکت گفت که انتظار دارد فروش والمارت ایالات متحده در همان فروشگاه در سال مالی آینده بین 2 تا 2.5 درصد بدون سوخت افزایش یابد. این شرکت پیش بینی می کند که سود هر سهم برای سال مالی تعدیل شده سرور ام تی ای از 5.90 تا 6.05 دلار، بدون احتساب سوخت، متغیر باشد.

این کاهش نسبت به سال مالی گذشته است، زمانی که فروش در فروشگاه های مشابه 6.6 درصد برای Walmart US رشد کرد و سود تعدیل شده هر سهم 6.29 دلار بدون احتساب سوخت بود.

گزارش پیشرفت شلوغی جانبی

تبلیغات. خدمات حمل ونقل. چیدن گیم آنلاین و بسته بندی اقلام برای فروشندگان شخص ثالث.

والمارت صفحه ای را از رقیب اصلی خود، آمازون گرفته است، زیرا خدمات و فناوری را به همراه جوراب و گالن شیر می فروشد. انتظار می رود گزارش پیشرفت در رویداد سرمایه گذار ارائه شود.

این شرکت تعداد فزاینده‌ای از فعالیت‌های جانبی دارد، از جمله Walmart Connect، تجارت تبلیغاتی آن. Walmart Luminate، داده ها و ابزار تجزیه و تحلیل آن؛ Walmart+، برنامه عضویت آن و پاسخ به Amazon Prime. GoLocal، سرویس تحویل آن برای سایر خرده فروشان ؛ و Walmart Fulfillment Services، خدمات چیدن، بسته بندی و ارسال آن برای فروشندگان در بازار شخص ثالث آن.

فشار تهاجمی در سال گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا حاشیه سود والمارت تحت فشار است. مانند سایر شرکت‌ها، خرده‌فروش‌های بزرگ با هزینه‌های نیروی کار، زنجیره تامین و مواد بیشتر کنار می‌آیند. همه مشاغل جدیدتر آن، مانند تبلیغات، حاشیه سود بیشتری نسبت به کسب و کار خرده فروشی نان و کره آن دارند.

والمارت در انتشار اخبار در مورد کسب و کارهای جدید خود نیز درخشان تر عمل کرده است. دو سال پیش، ست دالر، کهنه کار آمازون و مدیر ارشد درآمد سابق اینستاکارت را برای نظارت بر کسب و کارهای جدیدتر به عنوان مدیر ارشد درآمد والمارت انتخاب کرد.

در کنفرانس‌های صنعتی، مهمانی‌ها برپا کرده است، کیف‌های حمل‌ونقل و دیگر محصولات مارک تجاری را توزیع می‌کند و برای غرفه‌های نمایشگاه بزرگ هزینه می‌کند. نقش خود را با تامین کنندگان نیز معکوس کرده است، زیرا درها را می کوبد تا به آنها بفروشد.

برنامه های رشد تجارت الکترونیک

بخشی از دستور کار رویداد سرمایه گذار؟ ارائه نگاهی اجمالی به آینده تجارت الکترونیک Walmart.

خرده فروش احتمالا نشان می دهد که چگونه فروش آنلاین خود را افزایش می دهد و سعی می کند آنها را سودآور کند.

به لطف فشار ناشی از همه گیری کووید ، تجارت الکترونیک به بخش بزرگی از تجارت والمارت تبدیل شده است. طبق پرونده های شرکت، فروش آنلاین حدود 53.4 میلیارد دلار - یا نزدیک به 13٪ - از کل فروش خالص Walmart US در سال مالی گذشته را به خود اختصاص داده است که در اواخر ژانویه به پایان رسید. این یک جهش از 15.7 میلیارد دلار یا تقریباً 5 درصد از کل فروش خالص Walmart ایالات متحده در سال 2019 است.

والمارت از راه های دیگری نیز به تجارت الکترونیک متمایل شده است. همین هفته، این خرده‌فروش ظاهر جدیدی برای وب‌سایت و اپلیکیشن خود ارائه کرد . برخی از مزایای کلیدی Walmart+، برنامه عضویت آن، ارسال رایگان و تحویل رایگان سفارشات آنلاین درب منزل است.

به گفته سیلورمن از رتبه‌بندی فیچ، سهولت خرید آنلاین همراه با محصولات محبوب ارزان‌تر، به والمارت راهی را برای برتری با خواربارفروش‌های منطقه و فروشگاه‌های کوچکتر داده است.

او گفت: ”از لحاظ تاریخی، یک معامله وجود داشت. شما در والمارت پول کمتری پرداخت کردید، اما تجربه مشتری ضعیف تری داشتید.”

او افزود، با این حال، هنگام خرید آنلاین، مشتریان در نهایت همان مارک سس کچاپ، مواد شوینده لباسشویی یا دستمال کاغذی را در جعبه قهوه ای مشابه دریافت می کنند. و از Walmart، اغلب ارزان تر است.

او گفت: «تمرکز ارزش می تواند بیشتر در والمارت طنین انداز شود. ″شما در طول زمان کمتر از نظر تجربه مشتری تسلیم می شوید.”

خریداران با درآمد بالاتر

برای والمارت، مهاجرت مرتبط سایت تبلیغاتی با بیماری همه گیر به حومه شهرها و شوک برچسبی ناشی از تورم فرصتی را ایجاد کرده است: جذب مشتریان با حقوق بیشتر و درآمد قابل تصرف بیشتر.

رینی مدیر مالی به CNBC گفت که خریداران ثروتمندتر به طور فزاینده ای برای خرید مواد غذایی به والمارت روی می آورند. او گفت که حدود 75 درصد از سهم بازار مواد غذایی از خانوارهایی است که در سه ماهه دوم مالی و سه ماهه سوم مالی بیش از 100000 دلار در سال درآمد دارند.

او در کنفرانسی در ماه مارس گفت که حدود نیمی از افزایش سهم بازار از مصرف کنندگان با درآمد بالا در سه ماهه منتهی به اواخر ژانویه حاصل شد.

سرمایه گذاران می خواهند بشنوند که چگونه والمارت نه تنها قصد دارد مشتریانی که از نظر مالی عایق تر هستند را جذب کند، بلکه آنها را حفظ کند. انجام این کار می تواند به خرده فروش کمک کند، به ویژه با کاهش مزایای کوپن غذا و آشکار شدن بازپرداخت مالیات.

این شرکت با عناصر داخل فروشگاهی دست به گریبان شده است که می تواند خریداران مجلل تر را جذب کند. برای مثال، طرح‌های فروشگاه‌های جدیدی را در برخی از نقاط کشور عرضه کرده است که پیشنهادات مد روزتری را ارائه می‌کند، مانند برندهای پوشاک و دکور خانه منحصربه‌فردتر.

همچنین گزینه‌های آنلاین راحت را گسترش داده است، از جمله وانت در کنار خیابان، تحویل سریع‌تر در خانه و خدمات تحویل مستقیم به یخچال InHome.

به گفته ریک واتسون، مدیر عامل شرکت مشاوره تجارت الکترونیک RMW Commerce Consulting، با کاهش تورم، والمارت ممکن است مجبور شود با تمایل برخی خریداران مرفه برای رفتن به وب سایت ها و فروشگاه های دیگر مبارزه کند.

اما، او گفت، عادات خواربارفروشی که به دلیل تورم شکل گرفته است نیز می تواند باقی بماند، ”اگر قیمت ها خوب است، چرا باید به عقب برگردید؟”

 
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.