سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

مرسدس بنز و مایکروسافت ChatGPT را در وسایل نقلیه آزمایش می کنند

مرسدس بنز الکتریکی EQS SUV.
مرسدس بنز EQS SUV.
مرسدس بنز

مرسدس بنزو مایکروسافتاین شرکت ها روز پنجشنبه اعلام کردند در حال همکاری برای آزمایش هوش مصنوعی ChatGPT در داخل خودرو هستند که برای بیش از 900000 وسیله نقلیه در ایالات متحده در دسترس است.

این خودروساز لوکس گفت که این فناوری در حال ظهور برای درخواست های صوتی از طریق دستیار صوتی Hey Mercedes خود استفاده خواهد شد که انتظار می رود قابلیت های سیستم را تا حد زیادی گسترش دهد. به گفته سخنگوی مایکروسافت، این اولین پیاده سازی ChatGPT در یک وسیله نقلیه است.

مرسدس گفت که یک برنامه بتا اختیاری برای مشتریان آمریکایی از جمعه آغاز خواهد شد. مشتریان می‌توانند از طریق اپلیکیشن این شرکت، به نام Mercedes me، یا مستقیماً از وسیله نقلیه با استفاده از فرمان صوتی «هی مرسدس، می‌خواهم به برنامه بتا ملحق شوم» ثبت‌نام کنند.

این خودروساز در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که اکثر دستیارهای صوتی سایت تبلیغات به وظایف و پاسخ‌های از پیش تعریف‌شده محدود می‌شوند، ChatGPT از یک مدل زبان بزرگ برای بهبود درک زبان طبیعی و گسترش موضوعاتی که می‌تواند به آن‌ها پاسخ دهد، استفاده می‌کند» .

مشابه سایر صنایع، کاربردهای بالقوه ChatGPT در صنعت خودروسازی به عنوان یک بحث رو به رشد مطرح شده است. در حالی که برخی مانند جنرال موتورز، می گویند وسایل نقلیه خودران آنها قبلاً از هوش مصنوعی پیشرفته یا یادگیری ماشینی استفاده می کنند ، مشارکت مرسدس یکی از اولین موارد استفاده خاص برای ChatGPT است.

جنرال موتورز در اوایل سال جاری اعلام کرد که در حال بررسی موارد استفاده از ChatGPT در وسایل نقلیه خود به عنوان بخشی از همکاری گسترده تر با مایکروسافت، سرمایه گذار OpenAI است که این فناوری را ایجاد کرده است.

مشاوره می گوید ChatGPT خوش بینی را در مورد هوش مصنوعی افزایش داده است
ویدیو 03:23
مشاوره می گوید ChatGPT خوش بینی را در مورد هوش مصنوعی افزایش داده است
 

اریک بوید، معاون شرکتی پلتفرم هوش مصنوعی مایکروسافت، گفت که ادغام جدید دستورات صوتی و تعامل، قابلیت‌های کار را افزایش می‌دهد و امکان سؤالات بعدی را علاوه بر موارد دیگر فراهم می‌کند.

برخلاف دستیارهای صوتی استاندارد که اغلب به دستورات خاصی نیاز دارند، ChatGPT در رسیدگی به سؤالات بعدی و حفظ درک متنی برتر است. رانندگان می‌توانند سؤالات پیچیده بپرسند یا در مکالمات چند چرخشی شرکت کنند و پاسخ‌های دقیق و مرتبط را از دستیار صوتی دریافت کنند .

بر اساس یافته های برنامه بتای سه ماهه و بازخورد مشتریان، مرسدس بنز ادغام بیشتر این فناوری را در نظر خواهد گرفت.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.